Herkenbaar?

“Iedereen in de klas heeft al een telefoon, waarom mag ik er geen?” De twijfel tussen het wel of niet aanschaffen van een telefoon en dan gelijk een smartphone of niet?

“Mam… mag ik nog een filmpje kijken of game spelen?” Wat is te veel en wat is een normale schermtijd? Ouders vinden het soms lastig om grenzen te stellen.

"Mijn leerlingen zijn wel handig met media en digitale devices, maar ze maken niet echt slimme keuzes!"

Duur

90 min, 120 min  of aangepast in overleg.

Doelgroep

Ouders met kinderen die op de basisschool zitten, ook ouders van het jonge kind!

Werkvorm

Interactieve workshop met opdrachten, gespreksonderwerpen en casussen.

Locatie

Op school of op gekozen locatie. Vaak is de aula handig.

Kosten

Op aanvraag (incl. hand-out met concrete opvoed-tips).

Materiaal

Er is alleen een scherm of beamer nodig; de rest wordt verzorgd.

De inhoud van de workshop: Opvoeden in het digitale tijdperk

Kinderen groeien op in een wereld vol schermen, apps en media. Maar hoe help je je kind daar wijs mee om te gaan? Je kind weghouden van elk scherm totdat het oud genoeg is om uit huis te gaan, is geen optie — dus wat is een gezonde middenweg, en hoe kun jij je kind het beste begeleiden bij media- en telefoongebruik?

Tijdens deze interactieve en luchtige workshop ontdekken ouders:

  • Wat hun kind allemaal online ziet en doet

  • Wanneer een telefoon of social media “normaal” is — en wat wordt aangeraden

  • Hoe je een goed mediavoorbeeld kunt zijn voor je kind

  • Hoe je omgaat met appruzies, online pesten en schermverslaving

  • Welke apps en content juist positief en leerzaam zijn

  • Wat het schoolbeleid is rondom media- en telefoongebruik

  • De nieuwste trends en AI-ontwikkelingen (en wat er nog op ons afkomt!)

Na afloop ga je naar huis met praktische tips, herkenbare inzichten en een flinke dosis inspiratie!

Leerlingen willen een telefoon en ouders weten niet of ze hem wel willen geven.

Benieuwd wat deze workshop voor jullie school kan betekenen?

"Toegankelijk voor elke ouder, van het jonge tot het oudere kind"